Gezondheidcentrum Schalkwijk
December 18, 2020
Ramontiek
December 16, 2020

Musgrave Marketplace

  • Client:
    Musgrave Market Place
  • Category:
    B2B E-Commerce
  • Technologies:
    UI/UX, Front-end / Back-end Development
  • Project Size:
    6 – 8 Months

Musgrave marketplace werd gerenoveerd om de centrale supermarkten te helpen met een totale gemak op het online platform. De website is bedoeld voor supermarkten om hun voorraden zo snel en gemakkelijk te bestellen. Tevens moest wij er voor zorgen dat dit op alle mobiele apparaten beschikbaar was

Stelt u zich voor dat u uw producten voor uw winkel moet bijvullen, door gewoon een excelbestand te uploaden met alle gerelateerde gegevens vanuit uw voorraad.

Als eerst hebben we onderzoek gedaan hoe we de bestaande website om konden zetten naar een responsive website ervaring. Het onderzoek gaf ook inzichten weer, waar de pijn punten waren en hoe de gebruikers hun producten online hun bestellingen doen.

We spraken met verschillende soorten afdelingen van onze primaire gebruikers, zoals winkeleigenaren en franchisenemers. Dit allemaal om nog een dieper niveau van sympathie voor onze belangrijkste gebruikers te krijgen, bovendien hebben we deelgenomen aan een etnografische veldstudie door het bijwonen van diverse supermarkten om uit de eerste hand te observeren hoe winkeleigenaren en franchisenemers hun bestellingen doen.


Ik heb ook naar andere e-commerce websites gekeken om dit project naar een beter resultaat te leiden. Enkele voorbeelden van wat ze succesvol heeft gemaakt staan hieronder geformuleerd:

- Goed gestructureerde navigatie
- Kunnen switchen tussen diverse distributeurs
- Het tonen van wekelijkse aanbiedingen tussen diverse distributeurs
- Bestellingen makkelijk herbestellen

Hoofddoelstelling

Deze functies waren voor Musgrave Marketplace de belangrijkste MVP (Minimum viable product) om het project succesvol op te kunnen leveren. Wij zijn Becreative niet als wij naast de MVP ook nog aanvullende verbeterde functionaliteiten hebben opgeleverd. Dit alleen maar om de gebruikerservaring van de gebruikers zo makkelijk en aangenaam te maken.

We hebben vastgesteld dat onze belangrijkste doelstelling is om de dagelijkse activiteit en de mobiele activiteit van Musgrave Marketplace te verbeteren. Een groot deel van onze gebruikers blijkt mobiel te gebruiken om in te loggen op hun account.

Beginnend met vragen

We hebben een lijst met 'Hoe kunnen we...' vragen opgesteld om ons te helpen de taken en doelstellingen van onze gebruikers beter op elkaar af te stemmen:

1.) Hoe kunnen we een ervaring bieden die boeiend en waardevol is voor onze gebruikers?
2.) Hoe kunnen we hen toegang geven tot hun meest kritische informatie over gebeurtenissen via hun mobiele apparaten?
3.) Hoe kunnen we een ervaring op maat bieden die organisatoren in staat stelt om te zien wat voor hen het belangrijkst is?

Het Redesign process

Musgrave had heel veel ideeën hoe hun webshop er uiteindelijk uit moest zien. Ik gaf hun de opdracht om zoveel mogelijk voorbeelden bij elkaar te rapen en zodat ik hiervan een collage kon maken en die uiteindelijk kon presenteren.

Tijdens de presentatie konden we brainstormen over wat ze wel en niet leuk vonden. Dit gaf voor hun echt het idee dat ze mee dachten binnen het redesign proces. Na de presentatie ben ik begonnen met de eerste wireframes voor de gehele webshop, daarna heb ik de wireframes omgezet naar high visual designs. Hierdoor was Musgrave op de hoogte wat de structuur zou zijn van de nieuwe webshop, en kwamen ze niet tegen verrassingen bij het visueel ontwerp.

Interne feedback Ik stuurde een enquête naar de winkeleigenaren & distribiteurs om snel te vragen wat er moet worden toegevoegd of verwijderd van de webshop. Het doel hiervan was het ontdekken van potentiële quick wins op eenvoudige verbeteringen die snel kunnen worden uitgevoerd.

Doordat er een overvloed aan categorieën beschikbaar zijn, is het momenteel onoverzichtelijk om de gewenste producten te vinden. We zouden graag een Megamenu per distributeur willen implementeren, zodat de categorieën variëren per omgeving.
Mobile app

Naast het redesign proces moest er ook rekening gehouden worden met een eventuele app. Dit was een aanvullend systeem waarbij winkeleigenaren, distributeurs hun bestellingen konden doen via de app, echter hebben we aangegeven dat d.m.v. een goed structurele responsive webshop geen applicatie nodig heeft.

Enkele van de feedback die we terugkregen was:
1. De webshop moet toegankelijk zijn voor meerdere accounts, om zo per account diverse bestellingen te kunnen plaatsen.
2. De prijzen kunnen variëren per account aangezien dit te maken heeft met verschillende contracten met onze distributeurs.

"De uitrol van een responsieve ontwerpversie van het musgrave marketplace is een belangrijke drijfveer voor dit project. We moeten nadenken over hoe onze sites zullen werken op smartphones, tablets en desktops.
 


Next case study

Ramontiek
×

Hallo!

Welkom op onze website.
Vraag ons alles wat u wilt, of stuur een e-mail

× Hoe kan ik je helpen?